چگونه مسئولان میزان قاچاق را اعلام می‌کنند؟

چگونه مسئولان میزان قاچاق را اعلام می‌کنند؟

<p><span style="font-family: Tahoma;">در حالی که قاچاق عملی پنهانی و غیررسمی است، چگونه مسئولان میزان آن را برآورد می&zwnj;کنند؟</span></p>

به گزارش مازند اصناف، مسعود کرباسیان، رئیس کل گمرک ایران در پاسخ به این سوال که چرا ارقام اعلام شده درباره میزان قاچاق متفاوت است و با توجه به این که قاچاق عملی پنهان است چه‌طور می‌توان رقم آن‌را اعلام کرد؟ اظهار کرد: درباره این که آمار میزان قاچاق از کجا می‌آید باید گفت میزان مصرف در کشور طبق آمار مرکز آمار مشخص است. واردات هم که از سوی گمرک اعلام می‌شود، تولید هم که در کشور معلوم است، اگر مجموع تولید و واردات از مصرف کم شود یعنی مابقی کالاها از جای دیگری تامین شده است.

 



کرباسیان با اشاره به این که شاید ما نباید لفظ قاچاق را برای همه کالاهایی که در آمار قاچاق محاسبه می‌شوند به کار ببریم، تصریح کرد: برخی از آنها اقلامی هستند که حقوق گمرکی نمی‌دهند یا به میزانی هستند که از معافیت‌ها برخوردار می‌شوند. به گزارش اقتصادی نیوز، وی ادامه داد: همه این‌ کالاها از معابر غیرقانونی وارد کشور نمی‌شوند بلکه میزان قابل توجهی از این کالاها از بازارچه‌ها مرزی، ملوانی، همراه مسافر مناطق، مرزنشینی، گذر مرزی و غیره وارد می‌شوند که ورود آنها خلاف نیست.

 



 کرباسیان با بیان این که یکسری مسیرها هست که برای تجارت‌مرزی پیش‌بینی شده‌اند، تصریح کرد: ورود کالا از این مسیرها قاچاق نیست.

 

 

 

 

منبع: تراز


ارسال دیدگاه